سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری آنلاین باش


در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های اقامت در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

• یافتن خانه با خرید ملک

• مهاجرت برای راه اندازی کسب و کار

• در حین تحصیل به قبرس مهاجرت کنید. برای اطلاع از هزینه مهاجرت به قبرس یورومای با ما تماس بگیرید.


• با دعوتنامه کاری ویزا بگیرید

با خرید ملک به قبرس بروید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. طرح های مختلفی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح ساختمانی را خودتان انتخاب کنید و اقساط طولانی بدون بهره تا 84 ماه داشته باشید.

طیف وسیعی از املاک، از استودیو (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی فوق العاده لوکس، با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از جاذبه های بسیاری از کشورهای اروپای شمالی و برای کسانی است که از کشورهای روسی زبان مهاجرت می کنند. . با خرید ملک به قبرس شمالی.

در واقع هنگام خرید ملک، هزینه اقامت و خرید اقامت خانواده در قبرس را پرداخته اید. علاوه بر این، شما یک سرمایه گذاری سودآور انجام داده اید و می توانید رشد سالانه سرمایه خود را با افزایش قیمت ملک از 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس مشاهده کنید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از پول شما توسط پول گرانبهای انگلیس است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید معمولا به دلار انجام می شود و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک در قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید املاک و مستغلات

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید دلار - نوشتن اسکناس به لیر، خرید - فروش - اجاره و نوشتن اسکناس به ارزهای ارزشی به پوند انگلیس

اجازه ندادن اموال به خارجی ها فروخته شود و به مردم یا سازمان های دولتی ترکیه به نصف قیمت تعیین شده توسط دولت به لیر ترکیه فروخته شود. قیمت بین خریدار و فروشنده توافق می شود و دولت دخالت نمی کند. قیمت بگذارید و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات ملکی برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل وجود دارد).

قرارداد فروش بعد از سه سال (فقط قنادی) قرارداد فروش چندگانه همچنین برای کالاهای فروخته شده و ناتمام.

اقامت در ملک فقط با مقادیر مشخص شده در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)

با اقامت در زمین های ملکی در مناطق ملکی خاص در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آن اقامت داشته باشند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی با خارجی های بدون مدرک مبادله می شود و این یک قرارداد است. اما آنها مشکلی برای اقامت ندارند).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشود، نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. تا ده سال و حتی پس از تحویل ملک می توانید ملک را به صورت اقساط پرداخت کنید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد در سال 2024 بر اساس قوانین جدید قبرس شمالی بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به استرلینگ) خیلی عقب نیست. رشد قیمت مسکن (به پوند استرلینگ) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات از 15% تا 40% مالیات فقط 5% و فقط یکبار

خرید اعیان، خرید زمین و اشراف و سهام برابر با شهروندان قبرسی

کدام افراد با خرید ملک صاحب آپارتمان می شوند؟

خریدار در بخش کوچک

برخی از خریداران شخصی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر 18 سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران و پسران مجرد تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین گیرنده

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه سرمایه گذاری و مسکن، پیشنهاد ما خرید دو ملک مجزا برای کسانی است که به دنبال مسکن برای والدین خود هستند. شما می توانید برای والدین خود یک ملک مجزا (به صورت سوئیت استودیویی، یعنی واحد بدون اتاق خواب) برای اقامت دائم آنها خریداری کنید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. برای شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در خانه زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر) می توانید بمانید. توجه داشته باشید که افراد زیادی می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین زندگی برای مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، یک خانواده (مالک و افراد تحت تکفل) می توانند از طریق ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کنند، اگر هر دو مجرد باشند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه شهروندان می توانند در قبرس شمالی یورومای املاک و مستغلات بخرند، به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر). زمانی که این افراد گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدأ خود را به پلیس ارائه دهند، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق اینترپل ردیابی می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری، می توانند مدرک دریافت کنند. .

شایان ذکر است که در قوانین جدید قبرس شمالی از سال 2024 سختگیری های زیادی برای افرادی که تابعیت اسرائیل را دارند نیز اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمام افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. این اقامت برای سه سال اول سالانه و برای سال سوم تا پنجم دوسالانه است و از سال پنجم با داشتن شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت های سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی تهیه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای املاک پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده یک ساله). نیاز به اقامت به مدت پنج سال، داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال. اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید سالی یک بار یا هر دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• آدرس قانونی محل سکونت (شواهد املاک پیش خرید شده برای اجاره و ملک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی برای اخذ اقامت برای زیر مجموعه های مالک

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو محل گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از خرید ملک اجازه کار دارم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالک به ویزای اقامت) تغییر دهید. چون وزارت کار در قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و اگر نوع ویزا به دلیل بیمه تغییر نکرده باشد جریمه یا اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی درجه دو)

• کسانی که تجربه لازم را دارند (مرتبط با صنعت ساختمان، صنعت گردشگری و زمینه آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی رایگان به خدمات پزشکی در مراکز دولتی مجهز

تحصیل رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به تحصیل ترکی در دانشگاه ادامه می دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و کارت های نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید جزئی و وام بانکی

گرفتن ویزای توریستی سایر کشورها را آسان تر کنید