سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری آنلاین باش

نظر

از نظر علمی اولین روز بارداری از زمان آزاد شدن تخمک محاسبه میشود؛ بنابراین پزشکان برای تخمین زمان تولد، روز اول پریود را به عنوان مبنا در نظر میگیرند. آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد، روش دیگری برای تعیین جنسیت است. اما اینها هر دو تهاجمی بوده معمولاً فقط در مواردی که خطر ابتلا به اختلالات ژنتیکی یا ناهنجاری های کروموزومی در جنین وجود داشته باشد، توصیه می شوند. هر سه ماهه بارداری 13 یا 14 هفته است. ضربان قلب طبیعی جنین بین 120 تا 160 دور در دقیقه است و معمولاً ممکن است قبل از تولد پایین بیاید. اعتقاد بر این است که اگر ضربان قلب جنین در حدود 140 ضربه در دقیقه باشد ، جنین یک پسر است و ضربان قلب سریع تر به معنی دختر بودن کودک شماست. ممکن است در هفته نهم بارداری یک آزمایش خون انجام دهید که جنسیت جنین را مشخص کنید. پزشک ممکن است با انجام اسکن اولتراسوند بین هفته 18 و 22 جنسیت جنین شما را مشخص کند. در زایمان طبیعی پی از هفته سی و هفتم مادر باید مراقب علائم و انقباضات رحمی باشد و زمانی که این دردها و انقباضات به فواصل منظم رسید، زمان مراجعه به بیمارستان را مشخص میکند.

گفته میشود از جمله علائم بارداری پسر علاقه به غذاهای شور و طعم ترشی است در حالی که در دختران میل به شیرینی و شکلات بیشتر میشود. هورمون تیروئید تاثیر بسیار زیادی بر رشد مغز نوزاد چه در دوره جنینی و چه در زمان تولد دارد، کودکانی که با کم کاری تیروئید در بدو تولد به دنیا می آیند در خطر ایجاد مشکلات شناختی، عصبی و رشدی قرار می گیرند و ممکن است با کند ذهنی و یا حتی ناتوانی ذهنی رو به رو شوند به همین دلیل بلافاصله یا در اسرع وقت پس از تولد آزمایش غربالگری تیروئید انجام می شود تا در صورتی که نوزاد با کم کاری تیروئید مواجه است تحت درمان قرار بگیرد، این درمان تا حد زیادی جلوی عوارض ناشی از کم کاری در نوزاد را می گیرد. به بیان دیگر مادر در گذشته پرکاری تیروئید داشته و تحت درمان قرار گرفته است و داروهای ضد تیروئیدی به مقدار بیشتر از حد مصرف نموده و کم کاری تیروئید ایجاد شده است، در یک تحقیق انجام شده در انجمن تیروئید آمریکا 2.5 درصد از مادران باردار با tsh بالای 6 و 0.4 درصد با tsh بالای 10 در طی بارداری مراجعه نموده بودند.

در سالهای گذشته با پیشرفت در دانش ژنتیک و به ویژه ژنتیک پزشکی این امکان پدید آمدهاست. در سالهای اخیر مطالعهای درباره اثر فشار خون بر جنسیت بچه انجام شده است. و بیش از همه ی این ها، دو فرشته کوچولوی شما به پرده ی دیافراگمتان فشار وارد می کنند و اوضاع را بدتر می کنند. تا زمانی که ذوقتان از شنیدن اولین کلمات یکی از آن ها فروکش کند، دومی شروع به حرف زدن می کند و دوباره بیش از پیش ذوق می کنید. کاهش تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن میتواند به تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود علائم PCOS کمک کند. اینها 80 تا 90 درصد دقیق هستند. بسیاری از خانواده ها خصوصا در کلان شهرها به یک تا دو فرزند بسنده می کنند. درگذشته معمولا خانواده ها تعداد فرزندان زیادی داشته اند که گاها براساس شانس و اقبال تعدادی دختر و تعدادی پسر می شدند.

حال با تمام این ها و بعد از مثبت شدن تست بارداری، مادر و پدر می خواهند بدانند که آیا تلاش ها موقت آمیز بوده است؟ تغییرات پوست و مو یکی از علائم بارداری پسر در ماه چهارم به بعد است. متاسفانه برخی معتقدند ، کسانی که فرزند پسر حمل می کنند یا از علائم جنین پسر در ماه چهارم این است که نوسانات خلقی کمتری را تجربه می کنند ولی این باور درست نیست. اما اگر توده ایجاد کند، زن باردار است. اما این موضوع نیز کلیت ندارد و موارد نقض گزارش شده است. آکنه در بارداری پسر نیز کمتر است. قرص های ضد بارداری خوراکی اغلب برای کاهش رشد موهای اضافی و آکنه استفاده میشوند. اگر مادر در دوران بارداری زیباتر شده، موهای درخشان پیدا کنند و پوستی زیبا و بدون آکنه داشته باشند جنین پسر در شکم دارد. نشانه های تشخیص دوقلو بودن جنین بدون سونوگرافی بسیار گسترده است اما قابل اطمینان نیست. بنابراین لازم است روشهای مناسبی را شناخته و انجام دهید.

در این مرحله از رشد جنین، باید بتوانید جنسیت جنین خود را نیز تشخیص دهید. در روش دیگر مادرانی که به هردلیلی از جمله مثبت بودن آزمایش های غربالگری مرحله اول اقدام به انجام CVS، آمنیوسنتز و یا تست سل فری می کنند، می توانند کمی زودتر از این تاریخ یعنی حوالی هفته های 13 تا 15 از جنسیت جنین خود مطلع شوند. اگر تست بارداری نتیجه منفی نشان دهد چه اتفاقی می افتد؟ این روشها نسبت به تست های بارداری خانگی قابل اطمینان تر هستند اما به طور قطعی نمی توانند بارداری را تأیید کنند. خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها از نشانه های بارداری پسر محسوب می شود. هر چند که این کیت ها قابل اطمینان نیستند و در بعضی موارد ممکن است خطا داشته باشند، اما در هر حال، استفاده از این کیت های تشخیصی سریع در آزمایشگاه های تشخیص طبی رواج دارد. در این زمان در چشم جنین شبکیه ها تشکیل شده، سلول های مغز و اعصاب جنین تکامل پیدا می کند.

دربرخی موارد حالت قرار گیری جنین در رحم مادر به گونه ای است که دکتر را در تشخیص ناتوان می کند و اندام جنسی در معرض دید قرار نمی گیرد. بر این اساس یکی از نشانه های بارداری پسر قرار گیری او در سمت راست رحم است. سنجش جنین و رحم میتواند بهطور دقیق سن بارداری را نشان دهد و تاریخ زایمان را تخمین بزند. زمانی که شما باردار باشید ، یک آزمایش بارداری میتواند حاملگی شما را تایید کند. حالت دیگر این است که مادر بدون تلاش برای تعیین جنسیت باردار شده است اما اکنون می خواهد بداند که علائم بارداری پسر در ماه اول حاملگی چیست و یا علائم بارداری پسر در هفته اول چگونه بروز می کند. در حقیقت ، ضربان قلب جنین های پسر کمی سریع تر (اما فقط در حدود 3 ضربان در دقیقه) است و شاید یک نشانه جنین پسر باشد اما بدون دستگاه های دقیق قابل اندازه گیری نیست. اگر در هفته 16 بارداری باشید، در حقیقت 15 هفته و چند روز است که باردار هستید. بهتر است بدانید که شما در این دوران می توانید از مکملهای بارداری استفاده نمایید. از جمله عواملی که بر حرکات جنین تأثیر می گذارد و گاها کاهش تحرکات جنین را به همراه دارد اعتیاد به مواد مخدر مانند تریاک و حشیش و متادون است.چرا که در این وضعیت اکسیژن کافی به جنین نمی رسد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دکتر زنان و زایمان تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.