سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری آنلاین باش


اگر به بوی سوختن جاروبرقی توجه نکنید، این جاروبرقی در بهترین حالت می تواند 2.5 تا 3 میلیون برای شما هزینه داشته باشد. امروزه جاروبرقی ها وسایل پرکاربردی هستند که قیمت آن چندان پایین نیست و خرابی یا سوختن این وسایل برای همه افراد ترسناک است. دلیل "چرا جاروبرقی بوی سوختن می دهد؟" این به چندین عامل مهم بستگی دارد و همیشه به خرابی موتور یا سوختن دستگاه مربوط نمی شود.

گرد و غبار، آسیب تسمه، کیسه جاروبرقی کامل و موارد دیگر در ایجاد این بو نقش دارند و هر کدام از اینها راه حل خاص خود را برای این مشکل دارند. تا پایان مقاله با وب سایت تعمیرات لوازم خانگی "خدمات بوش" همراه باشید و 8 عامل اصلی بوی سوختگی در جاروبرقی و راهکارهای اصلی آن را مطالعه کنید.


1- سوختن موتور جاروبرقی; 60 درصد دلایل را بوی بد دستگاه نسبت می دهند

نگران کننده ترین علت بوی سوختن در دستگاه می تواند سوختگی موتور جاروبرقی یا خرابی اتصالات باشد. دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق می افتد، اما دلیل اصلی آن به دلیل نگهداری نادرست جاروبرقی است.

استفاده مداوم از پاکت جاروبرقی دائمی، تعویض نکردن به موقع کیسه، شستشو نکردن فیلتر دستگاه و ورود گرد و غبار به داخل موتور تاثیر زیادی در سوختن موتور دارد.

برای جلوگیری از این مشکل در مناطق پر گرد و غبار (مانند شهرهای جنوب کشور) حتماً کیسه جاروبرقی را به موقع تعویض کرده و مرتب کیسه ها را تمیز کنید.

اگر پس از استشمام بوی سوختن در جاروبرقی دستگاه شما روشن نشد، احتمالاً مشکل از دستگاه است و باید آن را نزد تعمیرکار ببرید. با ارسال صفحه تعمیر جاروبرقی می توانید از خدمات حرفه ای «نیو سرویس» در این زمینه بهره مند شوید.

2- خرابی تسمه جاروبرقی; رایج ترین مشکل را می توان به تنهایی حل کرد

تسمه موتور جاروبرقی ها لاستیکی بوده و در صورت کار مداوم دستگاه گرم شده و بوی سوختگی ایجاد می کند. هدف این ابزار لاستیکی کمک به چرخش برس است تا بتواند موها و سایر آلودگی ها را جمع کند.

با خرید تسمه مناسب جاروبرقی و استفاده از آموزش های اینترنتی تعویض تسمه می توانید این مشکل را حل کنید.

3- اشکال در برد جاروبرقی و تعمیر آن

در جاروبرقی مانند سایر وسایل برقی، برد اصلی وجود دارد. اتصال روی برد مدار می تواند یکی از دلایل اصلی بوی سوختن در جاروبرقی باشد. همچنین گاهی اوقات این مشکل می تواند فیوز خانه را نیز قطع کند و باعث قطع برق شود.

با استفاده از مولتی متر می توانید برد جاروبرقی را چک کرده و قسمت سوخته یا خازن آن را تعویض کنید. علاوه بر این، این مشکل در جاروبرقی های فیلیپس بیشتر دیده می شود و باید توسط یک متخصص رفع شود. شما می توانید با مراجعه به صفحه تعمیر جاروبرقی فیلیپس از خدمات متخصصان سرویس نیو برای رفع مشکل برد مدار دستگاه خود استفاده کنید.

4- عدم تعویض به موقع کیسه گرد و غبار

هر گونه مشکلی که باعث ایجاد بار اضافی بر روی موتور شود می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی در جاروبرقی باشد. پر کردن کیسه ماشین بار سنگینی بر موتور وارد می کند و تحت فشار زیاد بوی سوختگی متصاعد می شود. برای حل این مشکل وقتی کیسه نیمه پر شد آن را خالی کرده و فیلتر کیسه را تمیز کنید.

5- بخاری تصفیه کننده

یکی از رایج ترین مشکلات جاروبرقی سامسونگ، سوختن فیوز جاروبرقی است. اگر کارشناس فنی هستید می توانید درب دستگاه را باز کرده و سپس با استفاده از مولتی متر فیوز جاروبرقی را بررسی کنید.

معمولاً در صورت منفجر شدن فیوز، آسیب بر روی نمایشگر نمایان می شود و به راحتی می توان آن را تعویض کرد. در صورتی که از جاروبرقی سامسونگ استفاده می کنید، می توانید با مشاوره و کمک کارشناسان "نوین سرویس" ما به صفحه تعمیر جاروبرقی سامسونگ مراجعه کرده و فیوز جاروبرقی را تعویض کنید.

6- بخار وارد دستگاه شده و فیلتر وکیوم خاموش است

ورود مایع و آب به جاروبرقی می تواند باعث آسیب به موتور و خط دستگاه شود. این باعث تماس سیم ها و ایجاد بوی سوزش می شود. در عین حال این مشکل در جاروبرقی های بوش بیشتر از سایر دستگاه ها دیده می شود و یکی از دلایل اصلی آن را می توان حساسیت بالای موتور جاروبرقی این برند دانست.

اگر از جاروبرقی بوش استفاده می کنید و بوی سوختگی می دهد، می توانید به صفحه تاسیسات نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش  مراجعه کرده و دستگاه خود را به نمایندگی مجاز این شرکت تعمیر کنید.


7- قدرت مکش جاروبرقی را افزایش می دهد و بوی سوزش ایجاد می کند

اگر جاروبرقی را روی حداکثر قدرت مکش تنظیم کنید و به طور مداوم به مدت 20 تا 30 دقیقه از آن استفاده کنید، ممکن است بوی سوختگی از دستگاه به مشام برسد. البته این مشکل طبیعی است و در اکثر جاروبرقی ها دیده می شود.

البته مشکل زمانی پیش می آید که دستگاه پس از تولید بوی سوختگی خاموش می شود و دوباره روشن نمی شود. برای رفع این مشکل در دستگاه های ال جی می توانید به صفحه تهران تعمیر جاروبرقی ال جی مراجعه کرده و مشکل جاروبرقی خود را حل کنید. تمیز کننده

8- تمیز نشدن فیلتر وکیوم و لوله آن; دستگاه را قطع نکنید!

شستشوی اجزا و قطعات جاروبرقی برای جلوگیری از آسیب یا بوی سوختگی دستگاه بسیار مهم است. فیلتر کیسه ای و شیلنگ جاروبرقی پس از چند ماه کارکرد کثیف شده و ذرات زیادی در آنها گیر می کند.